روغن صنعتی | فروش روغن

شرکت پتروپیشتاز فعال در زمینه تهیه و فروش انواع روغن صنعتی، گریس، روغن موتور و ضد یخ

روغن صنعتی | فروش روغن

شرکت پتروپیشتاز فعال در زمینه تهیه و فروش انواع روغن صنعتی، گریس، روغن موتور و ضد یخ

تفاوت روغن 10W40 با روغن 20W50

روغن موتور درست بر عکس نمونه خوراکی آن، دارای خواص روان‌سازی هستند. از آنجایی که در پروسه‌های صنعتی روغن‌کاری همراه با دوده و دما است، بنا بر این جنس انتخابی روغن می‌تواند روی عملکرد دستگاه تاثیر مستقیم بگذارد. پس بنابراین انتخاب روغن موتور مناسب ضروری به نظر میرسد . در ابتدا معیارهای فیزیگی که برای انتخاب روغن موتور باید در نظر داشت را بررسی میکنیم و سپس به بیان تفاوت های این دو روغن موتور میپردازیم .

گرانروی

مقاومتی که یک روغن نسبت به جاری شدن به علت اصطکاک داخلی مولکول‌های آن از خود نشان می‌دهد، گرانروی (ویسکوزیته) نامیده می‌شود. گرانروی روغن با تغییر دمای آن، تغییر می‌کند و هر چه روغن گرم‌تر شود گرانروی آن هم کم‌تر می‌‌شود.
از این رو همواره باید گرانروی همراه با دمایی که گرانروی در آن دما اندازه‌گیری شده، قید شود. گرانروی روغن معمولاً در دمای ۴۰ و۱۰۰ درجه سانتی گراد اندازه گیری می‌شود.
شاخص گرانروی
هر چه رقم شاخص گرانروی روغنی بزرگ‌تر باشد، در اثر تغییر دما گرانروی روغن کمتر تغییر می‌کند و بر عکس.

نقطه ریزش

نقطه ریزش، پایین‌ترین دمایی است که روغن در آن هنوز سیال است و جاری می‌شود.

نقطه اشتعال

بالاترین دمایی است که در آن، روغن به اندازه کافی به بخار تبدیل می‌شود و با هوا یک مخلوط قابل اشتعال می‌سازد، به طوری که با نزدیک کردن شعله آتش، در یک لحظه مشتعل و سپس خاموش شود. این آزمون برای اندازه‌گیری میزان آتش گیری و فرّار بودن روغن صورت می‌گیرد.
امروزه استفاده از روغن‌های تک‌درجه‌ای مانند 30 یا 40، در موتورها توصیه نمی‌شود. این روغن‌ها مطابق طبقه‌بندی SAE (انجمن مهندسی خودرو)، به صورت زیر تعریف می‌شوند:
20W50 , 10 W 40. عدد قبل از W نشان‌دهنده گرانروی روغن موتور در دمای پایین بوده و هرچه این عدد کمتر باشد، قابلیت استفاده در دمای پایین‌تر را دارااست.
عدد بعد از W، نشان‌دهنده گرانروی در دمای بالا بوده و هرچه این عدد بزر‌گ‌تر باشد، روغن در دمای بالاتر چسبنده‌تر و سفت‌تر خواهد بود.

بنابراین ویژگی هایی که برای روغن موتور 10w40 میتوان نام برد :

• در مقایسه با روغن موتور 20W50 روانتر است .
• مناسب برای فصول سرد.
• عمل روانکاری را زودتر انجام میدهد.
• در خودروهای جدید بیشتر استفاده میشود .

ویژگی های روغن موتور 20W50 هم عبارتند از :

• در مقایسه با روغن موتور 20W50 سفت تر است .
• برای فصل های گرم از جمله تابستان مناسب تر است.

روغن موتور شل

برای انتخاب یک روغن موتور خوب ، عوامل و پارامترهای مختلفی باید مدنظر قرار گیرد. یک روغن موتور مرغوب ،‌دارای گرانروی مناسب و ضریب اصطکاک بسیار پایین بوده و توانایی روانکاری بخش های مختلف و قطعات متحرک موتور را داراست .با خرید روغن موتور شل میتوان به آن تحقق بخشید.

روغن از زمان شروع بکار موتور در معرض اکسیده شدن و تجزیه حرارتی قرار گرفته و روغن پایه آن آلوده شده و از کیفیت آن کاسته می شود وهمچنین مواد افزودنی استاندارد آن نظیر مواد افزودنی پاک کننده نیز، مصرف می شوند . در این حالت خاصیت روانکاری ، پاک کننده و جذب ذرات معلق و ناخالصی ها ، کاهش می یابد لذا به این دلیل باید بعد از اتمام خواص روغن‌موتور در زمان‌های مختلف بسته به نوع روغن نسبت به تعویض آن اقدام کرد.

به طور کلی روغن موتور شل وظایفی مانند : کاهش سایش قطعات موتور ، خنک نمودن قطعات داخلی موتور ، تمیز نگهداشتن قطعات داخل موتور از دوده و ترکیبات حاصل از تجزیه روغن و رسوبات بین قطعات ، آب بندی بین سیلندر و پیستون ، محافظت قطعات موتور در مقابل خوردگی و کارکرد بهینه قطعات متحرک موتور در دماهای مختلف را بر عهده دارد .

دسته بندی روغن موتور شل بر اساس درجه گرانروی :

ویسکوزیته یا گرانروی ، مقاوت سیال در مقابل جاری شدن است . از لحاظ گرانروی ، روغن به دو بخش تقسیم می شود .دسته اول به عنوان تک درجه ای و دسته دوم به عنوان چند درجه ای یا چهار فصل شناخته می شوند. با توجه به پیشرفت پیشرانه خودرو های روغن موتور های تک درجه ای به فراموشی سپرده شده اند و بازار در اختیار روغن موتور های چهار فصل است.روغن موتور های چار فصل شل معمولا بر اساس استاندارد SAE (انجمن مهندسی خودرو) دسته بندی می شوند .

کد اعلامی از سوی این انجمن شاید یک حرف و دو عدد می شود.در این کد عدد قبل از W نشان دهنده گرانروی روغن موتور در دمای پایین بوده و هرچه این عدد کمتر باشد ، قابلیت استفاده در دمای پایین تر را دارا است . عدد بعد از W ، نشان دهنده گرانروی در دمای بالا بوده و هرچه این عدد بزرگتر باشد ، روغن در دمای بالاتر چسبنده تر و سفت تر خواهد بود .

لیست محصولات شل

گریس شل آلبیدا ای پی
روغن شل الکسیا 50
روغن شل الکسیا ایکس 50
گریس شل آلوانیا ای پی 0
گریس شل آلوانیا ای پی 00
گریس شل آلوانیا ای پی 1
گریس شل آلوانیا ای پی 2
گریس شل آلوانیا اچ دی ایکس 2
گریس شل آلوانیا آر ال 1
گریس شل آلوانیا آر ال 2
گریس شل آلوانیا آر ال 3
گریس شل آلوانیا WR 1
گریس شل آلوانیا WR 2
روغن شل آرجاینا اس 30
روغن شل آرجاینا اس 40
روغن شل آرجاینا تی 30
روغن شل آرجاینا تی 40
روغن شل آرجاینا ایکس 40
روغن شل آرجاینا ایکس ال 40
سیال شل کلیبریشن سی
سیال شل کلیبریشن S9365
روغن شل کاپرینوس اچ تی دی 40
روغن زنجیر شل کسیدا 1000
روغن زنجیر شل کسیدا 150
گریس شل کسیدا ای پی اس 2
روغن شل کسیدا جی ال 220
روغن شل کسیدا جی ال 460
گریس شل کسیدا اچ دی اس 2
روغن شل کسیدا اچ اف 100
روغن شل کسیدا اچ اف 15
روغن شل کسیدا اچ اف 32
روغن شل کسیدا اچ اف 68
روغن شل کسیدا اچ تی 32
روغن شل کلاووس 46
روغن شل کلاووس 68
روغن شل کلاووس جی 100
روغن شل کلاووس جی 32
روغن شل کلاووس جی 46
روغن شل کلاووس جی 68
روغن شل کلاووس جی100
وغن شل کلاووس آر 68
روغن شل کامپتلا 100
روغن شل کامپتلا اس 46
روغن شل کامپتلا اس 68
روغن شل کورنا ای پی 100
روغن شل کورنا ای پی 68

بهترین زمان تعویض روغن موتور


چرا روغن موتور باید تعویض گردد:

روغن از زمان شروع کار موتور در معرض اکسیده شدن و تجزیه حرارتی و اب و سوخت خام قرار دارد.لدا روغن پایه ان شروع به الوده شدن و از دست دادن کیفیت خود می نمائید.و از طرفی مواد افزودنی ان نیز رفته رفته مصرف می شوند.مثلا مواد افزودنی پاک کننده ظرفیت معینی برای جذب و معلق نگه داشتن ذرات دارد.جالب است بدانید به ازای مصرف یک لیتر بنرین ;یک لیتر اب تولید می شود که مقداری از ان به صورت بخار از اگزوز خارج می شودو مقداری از ان نیز به روغن اضافه می شود.

ایا سیاه شدن روغن نشاندهنده رمان مناسب برای تعویض روغن است؟

بسیاری تصور میکنند که سیاه شدن روغن دلیل خراب شدن ان است.در صورتیکه عکس ان صادق است.یعنی اگر در یک دستگاه سالم روغن پس از مدتی استفاده سیاه نشدمی باید ان را تعویض نمود. در یک موتور سالم زود سیاه شدن روغن بعلت خاصیت پاکنندگی روغن موتور است;یعنی ماده افزودنی پاک کننده در روغن موتور ;دوده حاصل از احتراق را در خود بصورت معلق نگه می دارد و طبعا سیاه می شود.اگر روغن موتور شما دیر سیاه شده باید نگران شد.بدین معنی که روغن قدرت جدب و معلق نگه داشتن دوده ها و مواد زائد را ندارد. واین دوده ها و الودگی ها روی قطعات موتور و لابلای انها ته نشین شده و باعث عدم انتقال حرارت –سائیدگی –رینگ چسباندن و روغن سوزی بیش از اندازه و کاهش تراکم گاز و کشش موتور خواهد شد.

عوامل موثر در مدت کارکرد تعویض روغن موتور :

1-شرایط کار دستگاه و موتور ان

2-کیفیت مکانیکی موتور به ویژه سیستم سوخت رسانی و انژکتورها و نیز وضیعت برق ان

3-کیفیت روغن موتور و سوخت مصرفی

4-کیفیت فیلترهای هوا و روغن

5-نوع و مدل و سال ساخت موتور و خودرو

6-مدت زمانی که روغن در کارتر می ماند

منظور از شرایط کار موتور و خودرو چیست؟

1-سرعت خیلی زیادخودرو(تخته گاز رانندگی کردن)

2-رانندگی با بارزیاد ودر سر بالائیها و یدک کشیدن ها

3-زیاد در جا کارکردن موتور (مثل ترافیک سنگین)

4-رانندگی در سرما ;قبل از اینکه موتور کمی گرم شده باشد

5-به طور مستمر مسافتهای کوتاه را طی کردنوخودرو را خاموش و روشن کردن به ویژ در سرما

6-رانندگی در هوائی که خیلی مرطوب و یا خیلی گرد وغبار داشته باشد

لذا در این شرایط توصیه می گردد که روغن موتور زودتر تعویض گردد . با توجه به تجربیات موجود رعایت این نکته برای طول عمر موتور توصیه می گردد

نوع و کیفیت سوخت چه نقشی در تعویض روغن دارد؟

سرب موجود در بنزین که برای بهسوری بهتر به بنزین اضافه می شد پس از ورود به روغن باعث اکسید شدن سریعتر روغن می گردید.در حال حاض این ماده از بنزین موجود در کشور حذف گردیده است.بنزین با اکتان پایین نیز به دلیل عدم یک احتراق کامل باعث اضافه کردن دوده بیشتر به روغن می گردد.استفاده از بنزینهای سوپر نیز این مورد را تاحدودی کاهش می دهد.

ایا نوع روغن نقش مهمی در مدت زمان تعویض خواهد داشت؟

عموما با بالا رفتن مدل خودروها شرایط موتور نیز ار لحاظسرعت و راندمان حجمی و در نتیجه فشار وارده و درجه حرارت ایجاد شده بالاتر می رود.سازندگان سعی نموده اند علاوه بر ساخت روغن های متنایب با مدل های جدید روغن هائی نیز بسازند که مدت زمتن تعویض ان نیز بیشتر باشد.لذا معتبرترین مرجع برای تعویض روغن سازنده موتور است.سازندگان موتور معمولا موتور را برای حالت عادی (با شدت کار منوسط)ذکر می کنند.بدیهی است اگر شرایط کار موتور سخت تر شود باید زمان تعویض روغن را کاهش داد.

اثر پاکننده های موتور بر روغن

عدد بازی یک روغن موتور مستقیما در ارتباط با ذخیره قلیائیت روغن و بویژه افزودنی های پاک کننده (دترجنت) فوق بازی می باشد. این افزودنی ها به خنثی سازی اسید های تشکیل شده در اثر واکنش سوخت و گازهای ایجاد شده و همچنین اسیدهای تشکیل شده ناشی از شکست ساختار هیدروکربنهای روغن کمک می کنند. همچنین هدف دیگر دترجنت ها تمیز کردن رسوبات ایجاد شده از قطعات موتور می باشد.

کلسیم سولفونات افزودنی دترجنت مرسوم و معمول در اغلب روغهای موتور می باشد، هنگامیکه این افزودنی ها می سوزند باقمانده خاکستر از خود به جا می گذارند. در شرایط عادی این خاکستر نگران کننده نخواهد بود زیرا که در تعویض روغن قابل حذف می باشد اما زمانی مشکل ساز خواهد بود که تعویض روغن به فراموشی سپرده شده یا فواصل تعویض روغن طولانی گردد.

کلیه روغن موتورها با یک عدد بازی اولیه که متناسب با مقدار افزودنی دترجنت افزوده شده به روغن می باشد شروع به کار می کنند. عدد بازی بالا بدین معنی است که مقادیر بیشتری از این افزودنی های دترجنت در روغن وجود دارد. با سپری شدن طول عمر روغن و تشکیل اسیدها، عدد بازی کاهش می یابد این کاهش در عدد بازی زمانی نگران کننده خواهد بود که به 50 درصد مقدار اولیه خود برسد. این حالت بهترین زمان تعویض روغن می باشد اما اگر روغن در داخل موتور به حال خود رها شود اسیدی تر شده و منجر به آسیب های ناشی از خورندگی و ایجاد خاکستر می گردد.

اغلب روغن موتورهای جدید به منظور رعایت استانداردهای زیست محیطی با میزان خاکستر پایین فرموله می شوند. ادغام میزان خاکستر کمتر با میزان سولفور کمتر در سوخت تا حد زیادی تمایل به تشکیل خاکستر را پایین می آورد. با این حال اگر روغن بیش از طول عمر مفید آن در سیستم باقی بماند تشکیل خاکستر همچنان امکانپذیر خواهد بود.

مسئله ای که در رابطه با پاک کننده های موتور های دیزلی وجود دارد اینست که این افزودنی ها از نظر شیمیایی فعال بوده و لایه های تشکیل شده توسط سایر افزودنی ها روی قطعات را از بین می برند که موجب آسیب و افزایش سایش موتور می گردد. این لایه های افزودنی در لحظه شروع موتور هنگامیکه روانکاری فقط متکی به این لایه ها می باشد برای محافظت و مراقبت از موتور دارای اهمیت می باشند.

پاک کننده های موتور ممکن است اثرات سوء بر روغن داشته باشند از قبیل کاهش ویسکوزیته و خنثی سازی افزودنی ها. به هر حال پاک سازی خاکستر به روش مکانیکی و انجام تعویض روغن در فواصل زمانی کوتاه برای کمک به افزودنی های دترجنت در پاک کردن موتور در طول زمان روش بهتری خواهد بود.

چگونه روغن هیدرولیک مناسب انتخاب کنیم؟


از کجا میدانید که روغن هیدرولیک را درست انتخاب کرده اید؟

در اغلب تجهیزات نیازمند به روانکاری، پارامترهای زیادی وجود دارد که در انتخاب روانکار موثر می باشد. اینکه از یک محصول ویژه در تجهیزات استفاده می شود بدین معنی نیست که آن محصول برای استفاده مناسب می باشد. اغلب روانکارها که فاقد مشخصات مورد نظر نمی باشند باعث خرابی جبران ناپذیر نمی شوند بلکه میانگین طول عمر تجهیزات را کاهش داده و بنابراین نادیده گرفته می شوند.
در مورد روغنهای هیدرولیک دو بحث ابتدایی وجود دارد- درجه گرانروی و نوع روغن هیدرولیک. این مشخصات نوعا بوسیله نوع پمپ هیدرولیک مورد استفاده در سیستم، دمای کارکرد و فشار کارکرد سیستم تعیین میگردد. اما فقط به اینجا ختم نمی شود. سایر پارامترهای مورد بحث عبارتند از: نوع روغن پایه، کیفیت نهایی روانکار، و مشخصه های عملکرد. مقادیر این پارامترها براساس محیط کارکرد، نوع ماشین و موارد متغیر دیگر به طور اساسی تغییر می کند.
انتخاب کردن بهترین محصول برای سیستم، نیازمند جمع آوری و بکارگیری همه اطلاعات در دسترس می باشد.

پمپ ها و گرانروی مورد نیاز

اجازه دهید با اولین معیار انتخاب روانکار شروع کنیم: نوع طراحی پمپ و درجه گرانروی مورد نیاز برای آن. سه نوع پمپ عمدتا در سیستم های هیدرولیک استفاده می شوند: پره ای، پیستونی و چرخ دنده ای( بیرونی یا داخلی). هر یک از این پمپ ها به منظور کار و عملکرد مشخصی می باشند. هر نوع پمپ بایستی جهت انتخاب روانکار مورد به مورد تحت ارزیابی قرار گیرد.
پمپ پره ای: طرح یک پمپ پره ای دقیقا از اسمش قابل تجسم می باشد. داخل پمپ، گردنده هایی وجود دارد که بر روی یک شفت نصب شده است که به طور غیر معمول داخل حلقه بادامکی می چرخد. چنانچه پره ها و گردنده ها در حلقه بادامکی می چرخند، پره ها بدلیل تماس داخلی بین دو سطح دچار سائیدگی می شوند. به این دلیل، نگهداری این نوع پمپ ها بسیار گران می باشد، اما در جریان نگهداری دائمی بسیار خوب عمل می کنند. ویسکوزیته مورد نیاز در پمپ های پره ای در دمای کارکرد در محدوده 14 الی 160 سانتی استوک می باشد.
پیستونی: تقریبا پمپ های همه گروههای هیدرولیک از نوع پیستونی بوده و دارای توان بالا و کارایی بیشتری نسبت به پمپ های پره ای می باشند. آنها فشار کارکرد بسیار بالایی تا 6000 psi را تولید می کنند. محدوده گرانروی در دمای کارکرد از 10 تا 160 سانتی استوک می باشد.
دنده ای: پمپ های دنده ای در بین سه نوع پمپ ذکر شده دارای کارایی کمتری بوده اما با مقادیر زیاد آلاینده ها سازگار می باشند. پمپ های دنده ای به اینصورت کار می کنند که سیال در بین حجم هوای محبوس شده در دنده ها و دیواره هوزینگ دنده فشرده شده و سپس بیرون رانده می شود. پمپ های دنده ای دارای دو نوع عمده داخلی و خارجی می باشند.
پمپ های دنده ای داخلی محدوده بسیار وسیع گرانروی را فراهم آورده و حداکثر مقدار آن تا 2200 سانتی استوک می باشد. این نوع پمپ کارایی خوب و عملکرد آرامی را بوجود می آورد و قادر به تولید فشارهای از 3000 تا 3500 psi می باشد.
پمپ های دنده ای خارجی کارایی کمتری داشته اما دارای برخی مزایا می باشند. نگهداری آنها آسان، و جریان پیوسته و یکنواختی را فراهم می آورند و خریداری و تعمیر آنها پرخرج نیست. همانند پمپ دنده داخلی، این پمپ ها می توانند فشارهای از 3000 تا 3500 psi را تولید کنند اما محدوده گرانروی آنها تا 300 سانتی استوک می باشد.

نقش و ساختار سیالات

سیال هیدرولیک در شرایط عملکرد ایده ال دارای وظایف متعددی می باشد. این وظایف از انتقال حرارت گرفته تا انتقال قدرت و روانکاری را شامل می شود. ترکیب شیمیایی سیال هیدرولیک وابسته به عملکرد انتخابی آن خواهد بود. آن می تواند تمام سنتزی (برای تحمل دمای بالا و نوسان فشار و همچنین کاهش میزان اکسیداسیون) و یا سیال بر پایه آب باشد، سیالات بر پایه آب در مواردی که خطر آتش زایی وجود دارد بدلیل محتوای آب بالا مناسب می باشد.
سیال تمام سنتزی یک زنجیر مولکولی دست ساز می باشد که با دقت و به منظور فراهم آوردن پایداری بسیار خوب سیال، خاصیت روانکاری خوب و سایر خصوصیات بهینه آرایش یافته اند، این سیالات در مواقعی که دما پایین یا بالا است و در فشارهای بالا بهترین انتخاب می باشند. این سیالات دارای برخی معایب می باشند که عبارتند از: قیمت بالا، سمی بودن و ناسازگاری با برخی مواد.
سیال حاصل از نفت خام بسیار متداول بوده و از پالایش نفت خام و سپس با کمک افزودنی ها، روانکار با عملکرد بهتر حاصل می شود. افزودنی ها شامل ضد ساییدگی، بازدارنده های زنگ زدگی و اکسیداسیون، و بهبود دهنده های شاخص گرانروی هستند. این سیالات قیمت کمتری نسبت به سیالات سنتزی دارند و زمانی که دارای ادتیوهای خاصی می باشند از لحاظ عملکرد بسیار قابل مقایسه با سنتزی ها خواهند بود.
سیالات پایه آبی از نوع کمتر متداول می باشند. این سیالات نوعا زمانی که خطر آتش زایی بالا باشد نیاز خواهد شد. آنها گرانتر از سیالات نفتی و ارزانتر از سنتزی ها می باشند. با وجودی که از خطر آتش زایی جلوگیری می کنند اما فاقد توانایی محافظت از سایش می باشند.

انتخاب بر اساس کاربرد

در انتخاب یک سیال هیدرولیک برای اطمینان از عملکرد مناسب سیستم و زمان کارکرد طولانی، نوع کاربرد بایستی به عنوان شاخص بسیار مهم در نظر گرفته شود. در این انتخاب بسیار ضروری است تا نیازهای سیستم مشخص شود: از قبیل گرانروی، افزودنی ها، عملکرد و غیره.
برای مثال، یک دامپ تراک را در نظر بگیرید که مدام در زیر بارندگی باشد، با ذرات آلاینده بزرگی در مسیر برخورد کرده، و 10 درصد حجم مخزن آن در 2 روز نشت می یابد. در اینجا نیاز نیست که سیالات بسیار گران با بهترین افزودنی ها خریداری و استفاده شود زیرا هزینه جایگزینی و تعمیر بیشتر خواهد بود. به عبارت دیگر، در نظر بگیرید شما یک سیستم بسیار تمیز، حساس و بسیار پرکار داشته باشید که بطور صحیح نگهداری شده و با حداکثر توان کار می کند. شما ممکن است تمایل داشته باشید از محصولات با کیفیت از قبیل سیال پایه نفتی با کیفیت و دارای افزودنی های ضد سایش، یا ضد زنگ زدگی و ضد اکسیداسیون و یا حتی سیال کاملا سنتزی استفاده کنید.
از آنجا که گرانروی سیال حائز اهمیت می باشد بایستی بر اساس نوع پمپ به صورتی که قبلا بحث شد تعیین گردد. عدم داشتن گرانروی صحیح بر حسب کارکرد شدیدا طول عمر پمپ و سیستم را کاهش خواهد داد، بنابراین بطور مستقیم اعتماد پذیری آن و تولید کاهش خواهد یافت. به هنگام انتخاب درجه گرانروی مناسب، گرانروی بهینه مورد نیاز پمپ را در نظر بگیرید. این داده ها را می توان از تولید کنندگان پمپ بدست آورد، از جمله دمای واقعی کارکرد پمپ، و خواص روانکار در ارتباط با سیستم درجه بندی ISO در 40 و 100 درجه سانتی گراد.
دمای کارکرد پمپ را چک کرده و بررسی کنید که در محدوده دمای کارکرد روانکار قرار گرفته باشد. در غیر اینصورت، گرانروی روانکار را افزایش و یا کاهش دهید تا بر حسب دمای کارکرد، گرانروی بهینه و مطلوب انتخاب شود.
همانطور که مشاهده می کنید انتخاب یک سیال هیدرولیک مناسب برای یک عملکرد خاص، کار سختی نیست، اما تحقیق در مورد نوع کاربرد، تخمین هزینه و تصمیم گیری در مورد اینکه چه نوع سیالی مناسب خواهد بود زمانبر می باشد.
با آموزش تکنیک های انتخاب روانکار در هزینه های خود صرفه جویی کنید. انتخاب روانکار مناسب افزایش کارایی ماشین را به دنبال خواهد داشت.