روغن صنعتی | فروش روغن

شرکت پتروپیشتاز فعال در زمینه تهیه و فروش انواع روغن صنعتی، گریس، روغن موتور و ضد یخ

روغن صنعتی | فروش روغن

شرکت پتروپیشتاز فعال در زمینه تهیه و فروش انواع روغن صنعتی، گریس، روغن موتور و ضد یخ

ویژگی روغن موتور خوب


کیفیت روغن را جدی بگیرید


یکی از عمده وظایف روغن موتور حفاظت از موتور اتومبیل و اجزای داخلی آن است، بنابراین هرچه سطح کیفی بالاتری برای موتور اتومبیل انتخاب کنیم درواقع به خودمان خدمت کرده ایم.
انستیتو نفتی آمریکا API برای طبقه بندی روغن ها بر چسب کیفیت و فناوری ساخت آنها کد بندی خاصی را از دو حرف لاتین در نظر گرفته است.
در این کدگذاری حرف C مشخصه خودروهای دیزلی و حرف S بیانگر بنزینی بودن اتومبیل است و حرف دوم، نشان دهنده سطح کیفیت روغن درنظر گرفته شده و از حرف A در زبان انگلیسی آغاز می شود. به این مفهوم که حرف A پایین ترین سطح کارایی و بالا رفتن حروف سطح کارایی مناسب و به روز روغن را نشان می دهد. مانند SG، SJ، SL، SMو... سطوح کارایی بالاتر، نشان از میزان افزودنی های بیشتر در روغن بوده و در تست آزمایشگاهی و عملکردی، شرایط سخت تری را تحمل می کنند.

انتخاب روغن مناسب

از آنجا که از لحظه استارت زدن تا لحظه خاموش کردن خودرو، روغن موتور باید حضوری مداوم و موثر داخل پیشرانه اتومبیل داشته باشد، در انتخاب آن کاملا دقت کنید، در حالی که کیفیت مناسب روغن موتور به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید تک تک آنها را مورد بررسی قرار دهید و پس از آن دست به جیب شوید. یک روغن موتور مرغوب، دارای گرانروی مناسب و ضریب اصطکاک بسیار پایین بوده و توانایی روانکاری بخش های مختلف و قطعات متحرک موتور را دارد.
ضمنا روغن موتور علاوه بر سازگاری با ترکیبات پلیمری موجود باید دارای اثرات بازدارندگی خوبی در مقابل زنگ زدگی، خوردگی، اکسیداسیون و سایش باشد. به طور کلی روغن های موجود بازار به دو گروه تک درجه ای MonoGrade و چهارفصل Multi Grade تقسیم بندی می شود که امروزه با توجه به تکنولوژی مورد استفاده در موتورهای امروزی، گروه دوم همواره از سوی کارشناسان توصیه می شود.
انجمن مهندسی خودرو، روغن های موجود بازار را مطابق طبقه بندی SAE تقسیم بندی کرده است، به صورتی که با نمادی شامل دو عدد و یک حرف لاتین مشخص شده اند.
در این تقسیم بندی عدد قبل از حرف W نشان دهنده گرانروی روغن در دمای پایین است و هرچه کمتر باشد روغن مورد نظر در دمای کمتری قابل استفاده است، اما در مقابل عدد بعدی که نشان دهنده گرانروی در دمای بالا برای روغن است هرچه بیشتر باشد روغن مذکور در دمای بالاتر چسبندگی بیشتری خواهد داشت.به عنوان مثال 20w نشان دهنده ویسکوزیته روغن در دمای پایین و w50 ویسکوزیته در دمای بالاست. به عبارت دیگر روغن 20W50 می تواند برای دمای پایین تر از دمای انجماد تا بالاتر از 100 درجه مورد استفاده قرار گیرد و برای خودروهایی که بین شهرستان های سردسیر و گرمسیر تردد می کنند، مناسب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.